Onze activiteiten
Een veerkrachtig bedrijf
In een complexe economische, politieke en financiële omgeving herbevestigt Bel Group zijn strategische ontwikkelingskeuzes:
- Het uitstekende momentum van zijn kernmerken, in het bijzonder Babybel® en Boursin® (met een omzetgroei in vier van de zes kernmerken ten opzichte van 2019 )
- Aanhoudende groei in de fruitsector
- Nieuw marktaandeel in Noord-Amerika
- Voortdurende positieve ontwikkelingen in China
- De eerste veelbelovende resultaten van Nurishh® en de plantaardige versie van Boursin® .
- De opkomst van e-commerce en out-of-home catering, met name op de Noord-Amerikaanse en Chinese markten.


Melk, een veilige en duurzame industrie
Eind 2023 hernieuwdende Association de Producteurs de Lait Bel Ouest (APBO) en Bel Group hun samenwerking voor het zevende opeenvolgende jaar, waarbij ze overeenkwamen om de melkprijs te verhogen en duurzamere landbouwpraktijken toe te passen. Met deze overeenkomst streven APBO en Bel hun doel na om over te schakelen op koolstofarme melk, waarbij de prijs voor 2023 MonBBlait voor het hele jaar is vastgesteld op €471/1000L. Deze stap zal de economische levensvatbaarheid van ongeveer 700 melkveebedrijven ondersteunen en het streven naar duurzamere praktijken aanmoedigen, met inbegrip van de vermindering van de koolstofvoetafdruk, proefboerderijen voor innovatieve projecten, weidegang en GGO-vrij voeder.
De overstap naar plantaardig voedsel
Bel heeft ervoor gekozen om verder te gaan dan kaasproducten, zoals blijkt uit de overname van de start-up All in Foods in 2020 (die een breed assortiment plantaardige alternatieven ontwikkelt) en de lancering van verschillende producten. In 2021 en 2022 werden uitstekende resultaten geboekt met Boursin® Dairy Free in de Verenigde Staten en Canada, samen met de lancering van Babybel® op plantaardige basis in het Verenigd Koninkrijk, Canada en de Verenigde Staten. Onlangs werd ook Nurishh® gelanceerd in de VS en Noord- en Zuid-Europa, met 13 producten die in 2021 gecommercialiseerd zullen worden in drie belangrijke segmenten (schijfjes, snippers en spreads). Onlangs is The Laughing Cow® Plant-Based gelanceerd in de VS, Canada en het Verenigd Koninkrijk.

Diversificatie naar fruit
In 2022 rondde de Bel Group de aankoop af van de resterende aandelen van de MOM-groep .
Met populaire merken zoals Pom’Potes © en GoGo SqueeZ © zal het bedrijf zijn productportfolio in deze drie complementaire segmenten versterken en de Bel Group in staat stellen om een positief en winstgevend agro-industrieel model verder te ontwikkelen via duurzame en verantwoorde groei.


De opkomst van e-commerce en out-of-home catering
Bel Foodservice is de Foodservice Out-of-Home divisie van de Bel Group, een van de wereldleiders in merkkazen.
Met Bel Foodservice zet de Bel Group zich in om producten te leveren die voldoen aan de specifieke voedingsbehoeften van de meest gevoelige bevolkingsgroepen in de non-profitsector.
Bel Foodservice biedt een breed assortiment porties voor de non-profitsector (smeltkaas, harde kaas, zachte kaas), een lijn ingrediëntkazen voor kant-en-klare gerechten en gebruik door voedselverwerkers, en een lijn die specifiek gericht is op de profitsector (reizen, restaurants, broodjeszaken…).
Vandaag heeft Bel Foodservice een toegewijd team in 8 landen en is het bedrijf aanwezig op de hele Europese markt: Frankrijk, Duitsland, België, Groot-Brittannië, Spanje, Zwitserland, Zweden en Nederland.
Bel Industries, specialist in functionele zuiveloplossingen sinds 1955
Als specialist in functionele zuivelingrediënten voegt Bel Industries waarde toe aan zijn internationale klanten en aan zijn proteïnen door innovatieve zuiveloplossingen te ontwikkelen voor talloze voedseltoepassingen .
Sinds 1955 is Bel Industries een pionier en leider in functionele zuiveloplossingen, met een ongeëvenaarde knowhow in de valorisatie van zuiveleiwitten uit de kaasactiviteiten van de Bel Group.
Een sterke en voortdurend ontwikkelde zuivelexpertise in de scheiding, fractionering, selectie en menging van zuiveleiwitten om hun natuurlijke eigenschappen te verbeteren, hun prestaties te verhogen en waarde toe te voegen aan de producten die aan onze klanten worden aangeboden.
