Verantwoordelijkheid en rentabiliteit zijn de hefbomen van het groeimodel van Bel, dat ervoor heeft gekozen om financiële en niet-financiële prestaties te combineren. Dit model staat onder toezicht van het Executive Committee en is het resultaat van een hoge mate van integratie tussen onze groeistrategie en onze engagementen. Het wordt geleidelijk toegepast op alle niveaus van het bedrijf: in onze vestigingen en merken, in onze investeringen en in onze besluitvormingsprocessen.
Een verantwoordelijk en winstgevend model
Een positief bedrijfsmodel
Onze missie :
Iedereen toegang geven tot gezonder en duurzamer voedsel.
Onze ambitie :
Een verantwoord en winstgevend groeimodel creëren.
Onze bronnen :
- Een solide familiebedrijf
- Onze waarden : durf, zorg, engagement
- 30 iconische merken
- Individuele porties, de sleutel tot unieke producten
- 10.902 bekwame en toegewijde medewerkers over de hele wereld
- Industriële sites met sterke lokale verankering : 31 productiesites in 15 landen
- Partners die zich inzetten voor Bel: 1.169 melkproducenten, 6.100 leveranciers en samenwerkingen voor positieve collectieve impact (Carrefour food transition pact, United Nations Race to Net Zero campagne, Science-Based Targets Network voor biodiversiteit, Too Good To Go pact, etc.).

Geoptimaliseerd en holistisch prestatiebeheer
Van boer tot bord zet Bel zich in om waarde te creëren voor alle belanghebbenden waarmee wordt samengewerkt. De groep heeft maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) en het creëren van gedeelde waarde centraal gesteld in zijn groeimodel.


Vier strategische hefbomen voor een positief bedrijfsmodel
Door iedereen toegang te geven tot gezonder en duurzamer voedsel is Bel vastbesloten om een voedselmodel te ontwikkelen dat de natuurlijke hulpbronnen van de planeet respecteert, ten goede komt aan elk facet van haar ecosysteem en haar in staat stelt om actie te ondernemen ten behoeve van de generaties van vandaag en morgen.
Onze missie vervullen via zes prioritaire uitdagingen
MVO is een integraal onderdeel van de missie van de Groep en staat centraal in het strategisch plan. Het wordt gecontroleerd door het Executive Committee en toegepast op routekaarten voor merken en landen om elke beslissing en actie door een MVO-bril te bekijken. Er zijn zes prioritaire uitdagingen vastgesteld op basis van de uitkomsten van de materialiteits- en risicoanalyses van de Groep.
- Bijdragen aan gezonder en duurzamer voedsel
- Duurzame en regeneratieve landbouw bevorderen
- Duurzame porties ontwerpen
- Vechten voor de planeet
- De toegankelijkheid van haar producten verbeteren
- Een waardecreërend model voor iedereen ontwikkelen
