Schoolcatering
JE NIEUWE DOELGROEP: DE ALPHA GENERATIE!
Voedzame maaltijden dragen bij aan academisch succes. Jonge kinderen die beginnen met school, tieners in het secundair onderwijs en studenten in hoger onderwijs of aan de universiteit zijn sterk afhankelijk van hun dagelijkse maaltijden om de essentiële voedingsstoffen te krijgen die ze nodig hebben om optimaal in zowel geestelijke als fysieke gezondheid te verkeren.
De consumenten van de Alpha-generatie, geboren na 2010, zullen in de komende jaren steeds belangrijker worden. Tegen 2025 zullen er wereldwijd 2 miljard Alpha-leden zijn. De consumptiekeuzes van de generatie Z (geboren tussen 1995 en 2010) worden sterk beïnvloed door trends, vooral diegene die op sociale media besproken worden. Wist je dat 71% van de generatie Z het afgelopen jaar voedings- en dieetcontent op sociale media heeft bekeken?
Kinderen en tieners staan ook steeds meer open voor internationale keukens. Dit vertaalt zich in een grotere interesse voor wereldkeukens, exotische smaken, lunches en snacks. Consumenten van de generatie Z zijn daarnaast ook zeer gevoelig voor duurzaamheid.

VOEG DE RIJKE DIVERSITEIT VAN KAZEN TOE AAN ELKE MENU

Het is essentieel om gevarieerde menu’s samen te stellen met gezonde voedingsopties, vooral in de onderwijssector, waar het belangrijk is om een balans te vinden tussen dieetvoorkeuren, kosten en de beschikbaarheid van ingrediënten.
Door de stijgende kosten en het tekort aan geschoold personeel is deze taak steeds complexer geworden. Bovendien moeten basisscholen en middelbare scholen voldoen aan de overheidsrichtlijnen voor voeding, die vereisen dat er meer plantaardige ingrediënten en groenten worden gebruikt, en minder suiker in de maaltijden. Het kiezen van de juiste ingrediënten is dan ook essentieel.
Kaas is een veelzijdig, smakelijk en gemakkelijk te gebruiken ingrediënt dat chefs van elk niveau in staat stelt om heerlijke gerechten te maken. Rijk aan calcium en eiwitten, draagt kaas bij aan een gezond dieet, mits in de juiste hoeveelheden gebruikt. Het past perfect in populaire street food-gerechten zoals hamburgers, sandwiches, pizza’s en pasta’s.
Wat snacks betreft, zijn individuele kaasporties de ideale oplossing voor de Alpha- en Z-generatie. Deze porties zijn ook geweldige aanvullingen voor maaltijdtrays, automaten en zelfbedieningsbuffetten.
ONZE MERKEN REAGEREN OP DE EVOLUERENDE BEHOEFTEN VAN DE ALPHA GENERATIE EN DE VOLGENDE
Nu de Alpha-generatie opgroeit, is het cruciaal om menu’s samen te stellen die voldoen aan hun smaken en voedingsbehoeften. Onze iconische merken bieden de nodige variëteit om tegemoet te komen aan deze constant veranderende eisen.
Babybel® porties zijn ideaal als ingrediënt voor lunchpakketten of snacks om mee te nemen. La Vache qui rit® porties, geliefd om hun romige textuur, zijn perfect voor een luxe moment tijdens de dag.
Kiri® porties zijn romige lekkernijen die je ontbijt of lunch perfect kunnen aanvullen, of zelfs kunnen dienen als een delicate snack tussen de maaltijden door.
